Football & Veel werk - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Zitah Groot - WaarBenJij.nu Football & Veel werk - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Zitah Groot - WaarBenJij.nu

Football & Veel werk

Door: Zitah

Blijf op de hoogte en volg Zitah

26 September 2014 | Verenigde Staten, Berkeley

Al een tijdje niet van me laten horen. Moet ook zeggen dat er niet ontzettend veel gebeurd is in de tussentijd.

Een leuk evenement was op 6 september, toen het team van UC Berkeley hun eerste football wedstrijd speelde, tegen Sacramento State (zie foto's). Ons team was velen malen sterker en aan het einde van de wedstrijd hadden wij ongeveer 50~ punten, en de tegenstander 15~. Dik gewonnen dus. Helaas is het stadium open en bleek in de avond de linkerkant van mijn gezicht verband te zijn. Niet de rechterkant, aangezien de zon vier uur lang op mijn linkerkant had gestaan. Liep dus zwaar voor lul (en het deed nog zeer ook). Gelijk maar even zonnenbrand en aftersun gehaald (toen ik mijn kamer weer uit durfde).

Ook heb ik mijn eigen gedesignde sneakers ontvangen (yaay). Dat wilde ik een aantal jaar geleden al in Nederland, maar ze bleken niet te verschepen naar Nederland en blijkbaar had je ook een Amerikaanse creditcard nodig (kwam ik later achter).

Naast het vele werken aan de meta-analyse ben ik ook begonnen aan een eigen kleinere meta-analyse, waar ik een artikel over ga schrijven: hebben kinderen met criminele ouders een verhoogde kans op mentale problemen. Ik volg nu dan ook een klas over meta-analyse en waar we hulp krijgen met het schrijven van een artikel en waar we uitleg krijgen over hoe we een meta-analyse moeten uitvoeren en welke cijfers je nodig hebt om je berekeningen te kunnen doen. Nog moeilijker dan ik in eerste instantie dacht. Ook het werken aan de grote meta-analyse (waar ik hier eigenlijk voor ben) neemt een hoop tijd in beslag en ik maak lange dagen (soms van 8 uur sochtends tot 10 uur savonds).

In een ander weekend ben ik op een mooie dag een rondje campus wezen lopen en een aantal foto's gemaakt van de gigantische gebouwen, zoals de Universiteitsbibliotheek (Doe Memorial Library). Jammer genoeg is het gebouw waar ik werk niet zo mooi, anders had ik daar ook een aantal foto's van kunnen maken. Maar de rest van de campus staat vol met zulke mooie gebouwen dat je makkelijk aan je trekken kan komen als fotograaf!

Tussendoor probeer ik ook nog leuke dingen te doen en wat van het land te zien. Aangezien ik nu een klein vast groepje heb gaan we daar mee in november naar het Seqouiah National Park, en aankomend weekend ga ik naar een festival, waar ook Lindsey Stirling komt optreden. En het weekend erna ga ik op een wijntour! Dus tussendoor ook nog wel leuke dingen doen.

Ook was de droger nog twee weken kapot, waardoor we dus wel konden wassen maar vervolgens onze kleding niet konden drogen. En aangezien er ook geen drooghekken zijn konden we het dus nergens echt kwijt. Op een gegeven moment hing mijn hele bed vol met kleding en hing het over mijn kasten heen om toch nog wat kleding te hebben wat ik aankon. Gelukkig was hij het weekend later gefixed en kon ik toen weer alles wassen. Toch wel erg handig om een droger te hebben...

Qua eten gaat het nog steeds prima. Heb nu ook de wat betere en gezondere winkeltjes gevonden waar ik eten kan halen (zoals een winkeltje waar je je eigen wrap of salade kan samenstellen). Erg lekker! Heb mezelf ook gewaagd aan de lasagne, maar die is hier niet te vreten (één bonk kaas, en nog niet eens Nederlandse kaas maar van die vieze Amerikaanse). Doen we dus niet meer. Ook hebben we een house meeting gehad met de mensen, en die zijn het er allemaal over eens dat het huis opgeruimd moet worden (het staat namelijk vol met half kapot meubilair en dat kan gewoon allemaal naar de dump).

Tussendoor ook nog even afgezet door iemand op straat. Ik kreeg een cd in mij handen geduwd die gelijk gesigneerd werd met mijn naam. Of ik even 15 dollar wilde dokken want dat ging naar hem en naar zijn band....... Ik had alleen 10 of 20 dollar, dus was het goed dat ik 10 dollar gaf. Na het gesprek zei die dat hij wel terug had van 20 dollar. Ik gaf dus 20 dollar, en vervolgens geeft hij de 10 dollar terug die ik hem net gegeven had................... Geen dingen dus meer aannemen van mensen op straat want het kost allemaal geld.

Ook alles geregeld nu voor als mama en Jarno overkomen. Alle hotels geboekt in Los Angeles en in Las Vegas: http://lasvegastours.nl/wp-content/uploads/2012/06/Excalibur-Hotell-Las-Vegas.jpg

Ook gaan we oud en nieuw vieren in het Yosemite National Park: http://images.nationalgeographic.com/wpf/media-live/photos/000/020/cache/yosemite-deep-valley_2013_600x450.jpg
En natuurlijk rijden we daar naar toe in een vreselijke pimp bak: http://pictures.dealer.com/a/allenmellododgecllc/1580/b8ae034e72eb42a3a52fc05d8dc905d6x.jpg

Verheug me er erg op als ze overkomen en al die leuke dingen gaan doen!


Dat was het wel weer voor deze keer!

  • 26 September 2014 - 08:01

    Anita:

    Hoi Zitah,

    Goed van je te horen! Mooie foto's hoor!
    En wat hard werken allemaal hè, studie en koken, de was etc. Maar petje af, dat jè het allemaal doet. Ik vind het ook fijn te lezen dat je met vrienden leuke dingen doet.
    Hou vol en goed vooruitzicht hè, dat Ellen en Jarno komen.
    Liefs Anita.

  • 26 September 2014 - 10:02

    Margo:

    hé Zitah, Lindsey denkt vast dat je haar nareist als je weer een selfie gaat maken;-)
    Leuk dat je tussen de drukte door wat leuke dingen doet.
    heel veel plezier dit weekend,
    Margo

  • 26 September 2014 - 10:42

    Charlotte:

    Hej Zitha,

    Je bent goed bezig en doet veel ervaring op!
    Geniet van deze bijzondere en mooie tijd.
    Succes met je studie!

    Groeten van Charlotte

  • 26 September 2014 - 11:30

    Ellen:

    Hoi Moppie
    allemaal leuke dingen in het vooruitzicht
    Hou vol hoor.

    Kus, Mam
    (Doe Lindsey de groeten van me)

  • 26 September 2014 - 11:44

    Anda:

    Hoi Zitah,

    Mooie foto's, sommige zijn echt heel goed. Verrassend effect als je eerst een foto van de universiteit ziet en vervolgens een eekhoorn recht in z'n snuit kijkt. Ik heb er hardop om gelachen.
    En ik ben er trots op dat jij in mijn klas hebt gezeten. Ga zo door, meid!
    Liefs,
    Anda

  • 26 September 2014 - 11:45

    Anda:

    Hoi Zitah,

    Mooie foto's, sommige zijn echt heel goed. Verrassend effect als je eerst een foto van de universiteit ziet en vervolgens een eekhoorn recht in z'n snuit kijkt. Ik heb er hardop om gelachen.
    En ik ben er trots op dat jij in mijn klas hebt gezeten. Ga zo door, meid!
    Liefs,
    Anda

  • 30 September 2014 - 09:14

    Monique:

    Hoi Zith
    het leven is wel spannend voor jou zo
    geniet er maar lekker van
    ook van het harde leren lijkt stom maar soms verlang ik wel weer naar!
    xx
    Monique

  • 06 Oktober 2014 - 19:38

    Anita:

    Gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!
    Liefs Olav en Anita.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Zitah

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 14958

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 02 Januari 2015

Berkeley Internship

10 Juli 2013 - 16 December 2013

Australië

Landen bezocht: