Opdrachten, San Francisco & Aardbevingen - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Zitah Groot - WaarBenJij.nu Opdrachten, San Francisco & Aardbevingen - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Zitah Groot - WaarBenJij.nu

Opdrachten, San Francisco & Aardbevingen

Door: Zitah

Blijf op de hoogte en volg Zitah

28 Augustus 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

De afgelopen weken genoeg gedaan om weer even een update te geven over hoe alles hier gaat! De meeste tijd gaat zitten in het werken aan de meta-analyse over intergenerationele overdracht van crimineel gedrag (als je ouders crimineel zijn, ben jij dat dan ook?). De eerste weken hebben we artikelen gelezen en gekeken of deze wel of niet in de meta-analyse werden meegenomen. Een meta-analyse is een overkoepelend onderzoek die één groot antwoord geeft door meerdere verschillende onderzoeken te vergelijken. De laatste weken zijn we begonnen met het coderen van studies. Dit betekent dat we alle studies die mee genomen worden in de meta-analyse uitgebreid coderen in een statistisch programma, waardoor we later analyses kunnen draaien op deze data.

Naast het werken aan het coderen ben ik ook in contact gekomen met een aantal international studenten. Raar maar waar, maar de meeste komen uit Australië! Hier ben ik de laatste weken mee opgetrokken en dat was erg gezellig.

Ondertussen heb ik uiteraard ook mijn eigen converse gedesigned. Een paar jaar geleden wilde ik dit al doen, maar kon het niet omdat ze converse niet verschepen naar Nederland. Nu ben ik dan eindelijk in Amerika, en heb ik een Amerikaans adres. Toen ik bij betaling kwam bleek dus dat je een Amerikaanse creditcard moet hebben *diepe zucht*. Gelukkig heeft één van de begeleiders mij hierbij geholpen en kon ik gebruik maken van haar Amerikaanse creditcard.

Eén van de avonden heb ik ook een nighthike gedaan met internationale studenten. Het was een half uur omhoog en vanaf daar had je een erg mooi uitzicht op de campus en op een deel van San Francisco.

Ook ben ik naar San Francisco geweest met een groep van 200 international studenten. Ook daar weer nieuwe mensen leren kennen en ook gezien dat SF een ontzettend mooie stad is waar veel te doen is. De buschauffeurs zijn wat minder, want toen ze onze groep zagen staden reden ze gewoon door. Met deze groep zijn we naar de meest toeristische plekken geweest in SF.

De nacht die volgde op de trip naar SF werd ik om een uur of 3 wakker door een aardbeving. Ik schrok me rot, omdat je helemaal niet doorhebt wat er gaande is. Na ongeveer 30 seconden was het weer over. De dag erna hoorde ik dat het epicentrum ongeveer 50 kilometer verderop lag en dat Berkeley er goed vanaf was gekomen, maar een aantal andere steden minder goed.

Gisteren ben ik naar de gevangenis in San Quentin geweest. We mochten een groep bijwonen met gevangenen. Dit was erg aangrijpend en het voelde onwerkelijk aan om gesprekken te houden met mannen die iemand vermoord hadden. Ze waren allemaal erg aardig. Rare tegenstellingen.

Dat was het wel weer voor deze keer! Tot horens.

  • 28 Augustus 2014 - 08:31

    Anita:

    Hoi,

    Wat goed om van je te horen!
    Jij zit er al weer lekker in! Ben beetje jaloers op wat jij allemaal onderneemt!
    Lijkt mij heel bijzonder met een moordenaar te praten en die blijkt ook aardig te zijn.
    Veel plezier en sterkte met de bevingen.
    Groetjes Anita.

  • 28 Augustus 2014 - 08:53

    Paulien:

    Hey Zitah, leuk om je verslagen te lezen! Erg indrukwekkend!
    Alles in de max! :)
    Een aardbeving gelijk maar meegemaakt. En zo'n groep criminelen spreken...brrrr. (Is natuurlijk uiteindelijk wel de groep die je bestudeerd!)
    Succes met alles!

  • 30 Augustus 2014 - 12:11

    Margo:

    hé Zitah, ben ook een beetje jaloers, ik mijn jeugd (jaja) was S.F. het hippiecentrum, leek me toen al geweldig om erheen te gaan.
    Wat die buschauffeurs betreft, die schrokken zich natuurlijk rot toen er 200 mensen hun bus in wilden;-)
    geniet ervan Margo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Zitah

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 14968

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 02 Januari 2015

Berkeley Internship

10 Juli 2013 - 16 December 2013

Australië

Landen bezocht: