Springbreak - Reisverslag uit Cairns, Australië van Zitah Groot - WaarBenJij.nu Springbreak - Reisverslag uit Cairns, Australië van Zitah Groot - WaarBenJij.nu

Springbreak

Door: Zitah

Blijf op de hoogte en volg Zitah

09 Oktober 2013 | Australië, Cairns

Al een tijdje niet meer van me laten horen. Dit kwam omdat ik net een paar dagen terug ben van Springbreak. De 21ste ben ik naar het aquarium geweest. Dit was een erg leuke ervaring. Ik heb er zeker drie uur lang rondgehangen. Er was van alles te zien. Van veel verschillende vissen tot krabben, haaien, roggen en zeekoeien. Zelfs Nemo en Dorry waren aanwezig (foto’s). De week erna heb ik de laatste schooldagen uitgezeten. Moet zeggen dat ik het ook wel een beetje zat was. Ik wilde weg!

Donderdag was het dan zo ver. Gelijk na de Uni richting het vliegveld gegaan. Aangezien ik alleen maar handbagage had kon ik inchecken via zo’n paal. Maar bij de incheck balie zag ik nog meer mensen staan met alleen maar handbagage. Al twijfelend ben ik toch maar in de rij gaan staan. Het duurde een uur voordat ik door de rij heen was. Uiteraard weer een Chinees die geen Engels kon en dus 20 minuten aan de balie stond en er niks van verstond. *diepe zucht*. Toen ik eindelijk bij de balie kwam bleek ik dus gewoon door te kunnen lopen naar de douane. Bij de douane werd mijn tas er uit gepikt. Bleek dat je in Australië al je shampoo, tandpasta en al die rotzooi los neer moet leggen en niet in je tas mag laten zitten (wist ik niet). Sta je met je goede gedrag: al je elektronica er uit gehaald en alle andere rotzooi die los moet, zelfs sieraden en riem af, en dan toch het voor elkaar krijgen om iets in je tas te laten zitten wat er niet hoort. Na de douane maar gelijk naar de juiste gate gelopen en daar zitten wachten op mijn vliegtuig. Het was maar een uurtje vliegen, dus was ik al snel in Brisbane. Hier moest ik tot 12 uur wachten (kwam om kwart over 11 aan) voor het busje wat me naar mijn bestemming zou brengen. Al met al kwam ik om een uur of half 2 aan. Ik sliep in een hostel in een kamer met 5 andere meiden. Maar omdat het al half 2 was, sliep iedereen al. Ik moest dus in het donker mijn bed zien op te komen (hoogslaper uiteraard) en om te kleden naar slaapkleding. Dat tweede heb ik maar laten zitten, was toch veels te moe. Maar wat bleek: één van de meiden bleek te snurken als een gek. Ik denk dat ik al met al 2 uur slap heb gepakt die nacht. Niet een erg goede start van mijn vakantie dus.

Dag 1 – Zoo & Rainbow Beach

Vandaag werden we in Brisbane opgehaald bij het station voor de eerste dag van de trip. In de bus werd gelijk al duidelijk dat het merendeels om Amerikanen ging. En het werd ook gelijk duidelijk wat dit voor soort trip zou gaan worden: zuipen en feesten. Als eerst gingen we naar de dierentuin van Steve Irwin. Daar kwam eindelijk mijn droom uit, namelijk: een koala vasthouden en op de foto (foto’s). Super! We hadden drie uur de tijd dus heb een beetje rond geslenterd en ben naar de krokodillenshow geweest. Jammer dat we weinig tijd hadden want bleek later dat ik de helft van het park had gemist. Na de dierentuin gingen we richting een ‘bottleshop’. Gewoon een super grote Gall&Gall. Iedereen nam goedkope drank mee en ging terug naar de bus. Toen brak de hel pas echt los. Halverwege de trip begonnen de Amerikanen wijndouches te houden. Dit hield in: bij de achteruitgang werden mensen overgoten met 3 verschillende soorten wijn en dan proberen zoveel mogelijk weg te drinken. Ik wist niet wat ik meemaakte. Na een schokkende rit kwamen we aan bij het eerste hostel bij Rainbow Beach. Hier was een gigantische zandverstuiving met een prachtig uitzicht (foto’s). Prachtig om te zien en lekker uitwaaien. In de avond hadden we een welkom party. 2 uur gratis Sangria. Ik hoef niet uit te leggen waar dit toe leidde. Al met al lagen we om een uur of 3 in ons bed.

Dag 2 – Fraser Island

Vandaag gingen we met grote bussen richting Fraser Island (foto’s). Dit is een eiland met zoetwater meren en ontzettend veel dingo’s. Aan het eind van de dag hadden we echter maar één Dingo gezien. Overal hingen bordjes met ‘always close the gates, be dingo safe’. Halverwege de trip kwam onze ‘tank’ ook nog vast te zitten en moesten we met 20 meiden hem gaan lopen duwen. Ja vast… 5 minuten later kwam de vorige tank terug om onze er uit te trekken. Na een tijd gehangen te hebben bij het zoetwatermeer hadden we een lekkere barbecue. Hierna gingen we weer terug richting het vaste land. Onderweg ook nog even een stop gemaakt bij het strand. Er stond veel wind dus de golven waren hoog (foto’s). Bij terugkomst moesten we ons klaar maken voor een bustrip van 12 uur.
Dag 3 – Airlie Beach & Whitsundays

De trip was ontzettend rumoerig. In de andere bus bleek iedereen om 12 uur te zijn gaan slapen. In onze bus natuurlijk niet. Daar ging het gegil en het geparty door tot een uur of 4. Erg fijn als je probeert te slapen. Om een uur of 8 kwamen we aan in Airlie Beach, waar we moesten wachten op de andere bus die vertraging had opgelopen. We moesten verzamelen bij een nieuw hostel, waar iedereen verteld werd dat ze allemaal een klein koffertje moesten maken voor drie dagen. De grote koffers konden namelijk niet allemaal mee naar het eiland waar we drie dagen zouden blijven. Iedereen begon dus druk van alles in te pakken in kleine koffertjes. Aangezien ik alleen met handbagage reisde, hoefde ik niks in en uit te pakken. Ik had al het juiste formaat koffer bij me. Alles werd in van die speedboten gezet. Vanaf Airlie Beach zijn we richting South Molle Beach gegaan waar we drie dagen zouden blijven. Een veredeld hostel met een wit strand en blauw water en een mooi zwembad. Toen we onze spullen op het strand hadden gedumpt gingen we richting een plek waar we konden snorkelen. Jammer genoeg was ik vergeten te vertellen dat ik toch echt mijn bril nodig heb om iets te zien onder water. Al met al heb ik dus alleen een paar vage visjes gezien. Erna gingen we naar Whitehaven Beach. Dit was een prachtig strand wat zo op en ansichtkaartje past. Hier hebben we het meeste van de dag doorgebracht. Je kon ook naar boven voor het meest prachtige uitzicht (foto’s). Er werden, uiteraard, drank spelletjes gedaan en er was een ontzettend lekkere lunch. Na hier de dag te hebben door gebracht zijn we terug gegaan naar het hostel. Waar ik er achter kwam dat mijn schouders en hoofd volledig verbrand waren. Factor 50, ye sure. Met 3 lagen Aloe Vera ben ik naar het avondeten gegaan. Erna was een party, maar hier had ik persoonlijk geen zin in omdat ik ontzettend moe was van de lange busreis. Ook vond ik het persoonlijk zonde om al mijn geld uit te geven aan drank, dus ben ik lekker thuis gebleven en vroeg mijn bed in gedoken.

Dag 4 – Uitrustdag

Bij het wakker worden bleek één van mijn roommates zo bezopen te zijn geraakt de avond voor dat ze haar eigen tas had aangezien voor een vuilnisbak en hier dus in had lopen overgeven. Heerlijk. Het resultaat was dat al haar kleding onder de kots zat en dat ze dus kleding van andere mensen moest lenen. Hier hebben we met zijn allen smakelijk om kunnen lachen. Vandaag bleven we op het eiland en waren er allerlei dingen te doen. Zo ook een wandeling over het eiland. Dat leek me wel wat dus ben ik mee gegaan. Op een gegeven moment stonden we op het hoogste punt (foto’s). Vanaf hier kan je ook gelijk zien waar we verbleven en ons strand en onze steiger. Een prachtig uitzicht. De rest van de dag heb ik bij het zwembad gezeten, IN de schaduw, aangezien ik toch al ontzettend verbrand was en niet nog meer verbrand wilde raken. In de avond was er opnieuw een party, dit keer een plastic party. Je kon plastic zakken ophalen bij de receptie en daar moest je dan iets creatiefs mee doen. Aangezien twee andere roommates nog steeds een kater van de vorige avond hadden bleven ze thuis. Dit gaf mij ook gelijk een legale rede om opnieuw thuis te blijven en gewoon lekker in bed te liggen lezen. Niks ergs aan.

Dag 5 – Zeilen

Vandaag verlieten we het eiland en verbleven we de hele dag op een zeilboot. We zeilde naar een nieuw snorkel gebied. Dit keer moesten mensen een Stingersuit aan. In de groep die een dag voor ons zat waren ze namelijk zonder zo’n suit het water in gegaan en was één van de mensen gestoken door één van de meest dodelijke kwallen van de wereld. Ze zijn zo klein als je vinger en onmogelijk te zien. De jongen raakte in een shock en kreeg er een hartstilstand overheen en werd afgevoerd naar het ziekenhuis. Normaal is het kwallen seizoen van november tot december, maar blijkbaar was er dus eentje afgedwaald. Na dit gehoord te hebben ben ik maar op de boot gebleven. Apart van het feit dat ik nog steeds volledig verbrand was en het gewoon zeer deed om te bewegen. Later in de middag gingen we richting het vaste land om onze koffers op te halen en richting de volgende stop te rijden: Mission Beach. Rond een uur of 1 ’s nachts kwamen we hier aan. Dit was een echt resort. Super lekkere bedden (foto’s). Ik kreeg het tweepersoonsbed. Het was ontzettend warm in de kamer en we wilde dus de airco aanzetten. Toen één van de meiden deze aanzette vielen er dingen uit. Eerst dachten we dat het blaadjes waren, tot ze opeens begonnen te lopen. Bleken het super grote kakkerlakken te zijn. Als een stel gillende keukenmeiden stonden we op het bed. De jongens in de kamer naast ons kwamen kijken wat er aan de hand was en hebben ze één voor één uit de kamer gehaald en naar buiten gebracht. Gelukkig konden we toen in onze heerlijke bedden kruipen en gaan slapen. De ochtend er na moesten we namelijk vroeg op.

Dag 6 – Wild water raften

Vandaag zijn we gaan wild water raften op de Tullyriver. Tijdens het raften heb ik mijn tshirt aangehouden en mijn onderbenen en armen en gezicht allemaal ingesmeerd. Helaas was ik mijn bovenbenen vergeten. Het volgende stuk van mijn lichaam wat ontzettend verbrand was. Typisch. Het raften zelf was super. Wel bijna verzopen aangezien we omkieperde en we daar niet op bedacht waren. Een jongen viel boven op en ik kon er niet onderuit komen. Ik heb vandaag in ieder geval mijn 2 liter verplichte water wel binnen gekregen. Ben ook nog over een paar stenen heen gesleept onder de boot door en raakte nog bijna mijn bril kwijt. Maar ben er voor de rest ongeschonden uitgekomen. Het mindere aan vandaag is dat er sprake was van een vliegenplaag. Niet zomaar vliegen, maar vliegen die je steken. Tijdens het raften en lunchen liep iedereen dus als een gek rond te rennen en vliegen van zichzelf af te slaan. Het beste was om te vertoeven in het water, want dan konden ze niet op je gaan zitten. Ik ben dan ook met mijn lunch in het water gaan zitten. Aan het einde van de dag zijn we naar Cairns gereden, waar we bij een Mexicaan hebben gegeten. In de avond was er een party, maar opnieuw ben ik lekker thuis gebleven. Een stel verbrande schouders en benen was al pijnlijk genoeg met alleen maar in bed te liggen.

Dag 7 – Skydiven & Bungeejumpen

Vandaag moest ik om half 7 op. Ik ging namelijk skydiven. Super zenuwachtig natuurlijk. Bij het instappen was ik al super nerveus, maar hoe dichter we bij de 14000 feet kwamen, hoe erger de zenuwen werden. Ik en mijn instructeur zaten naast de opening, dus dat betekende dat ik als eerste moest. Toen de deur open ging begaf mijn hart het zowat. Dat werd alleen nog maar erger toen ik mijn benen naar buiten moest duwen. Maar zodra je in dat vliegtuig stapt is het ‘no mercy’ en ‘geen weg terug’. Toen ik eenmaal in de vrije val zat was het super. De adrenaline rush die het opleverde was niet normaal. Na een vrije val van een minuut ging de parachute open en kon ik 5 hele minuten genieten van het prachtige uitzicht op het Great Barrier Reef, het regenwoud, de bergen en de rest van de omgeving. Ik ben blij dat ik het gedaan heb. Om drie uur dezelfde dag moesten we voor ons hostel verzamelen en gingen we op weg naar het Bungeejumpen. Dit ging wat minder goed dan gepland. Ik mocht mijn bril niet ophouden bij het springen. Toen ik eenmaal op de riggel stond om te springen begon ik te hyperventileren en viel ik zowat flauw van de spanning. Ik heb het dus maar niet gedaan. Ik kan wel uit een vliegtuig springen op 14000 feet hoogte, maar niet bungeejumpen met een hoogte van 50 meter. Er zit ook wel een groot verschil tussen deze twee dingen. Bij skydiven heb je maar te gaan en word je letterlijk uit dat vliegtuig geduwd. Bij bungeejumpen moet je zelf de stap zetten van het springen en wordt je niet geduwd. De mentale overwinning is in feite dus veel groter. De grens voor mij is dus gelegd: Zitah gaat niet meer bungeejumpen. Vandaag was er voor de verandering eens geen party, omdat we de dag erna vroeg op moesten om naar het Great Barrier Reef te gaan.

Dag 8 – Great Barrier Reef

Vandaag gingen we dus naar het Great Barrier Reef. Opnieuw al mijn lichaamsdelen ingesmeerd. Schouders, rug, onderbenen, bovenbenen, zelfs de onderkant van mijn voeten voor het snorkelen. Wat blijkt… Je kan dus ook je kont verbranden. Helaas mocht ik niet mee gaan duiken omdat er ooit eens astma is vastgesteld bij me en dan mag je dus blijkbaar niet duiken. Vond ik niet echt erg, omdat ik al eens een keer heb geprobeerd te duiken (in een zwembad in Frankrijk) en dat ging niet echt van goed. Ik heb het vandaag dus gehouden bij snorkelen met een onderwatercamera. En zelfs met alleen snorkelen heb ik alles gezien: schildpadden, haaien en honderden vissen en super mooi koraal (foto’s). Aan het einde van de dag kon ik dus niet meer op mijn kont zitten en was mijn onderrug ook lekker verbrand. Probeer dan maar eens van je hoogslaper te komen. Geen fijn gevoel kan ik je vertellen. In de avond gingen we vijf verschillende clubs af en in iedere club kreeg je een gratis shot. In elke club was er een wedstrijd waarmee je gratis drank kon winnen (hoe creatief). Aangezien het bijna mijn verjaardag was, was ik ‘verplicht’ om mee te doen aan de eerste wedstrijd. Erg gênant. Ik werd op het podium geroepen en vervolgens werd er om 4 jongens gevraagd. Deze 4 jongens moesten een condoom op zak hebben. Het zweet liep al over me rug. Toen er 4 jongens op het podium stonden werden er 4 stoelen neergezet waar ze op plaats moesten nemen. Nog 3 andere meiden moesten het podium opkomen. De jongens kregen een voetpomp in hun handen gedouwd, waar ze de condoom omheen moesten doen. Vervolgens werd de pomp op hun schoot gelegd, moest de dame op hun schoot plaatsnemen en de condoom opblazen, met ja wel, op en neer gaan. Ik kreeg acuut de slappe lach. De andere wedstrijden zal ik jullie maar besparen. Aan het eind van de avond ben ik neergestort in mijn bed waar ik heerlijk heb geslapen.

Dag 9 – Strand & Regenwoud

Vandaag hadden we de tijd om uit te slapen. In de middag werden we voor het hostel verwacht waar we eerst naar een strand gingen en vervolgens naar een regenwoud. Van mij hadden ze dat strand wel over mogen slaan en gelijk naar het regenwoud gaan. Hier was het namelijk veel mooier en hadden we ten minste de tijd om rond te lopen. Nu hadden we maar anderhalf uur de tijd om hier rond te hangen. De rest van de dag hebben we niks gedaan. In de avond hadden we een afscheidsparty. Hier kreeg ik een gigantisch stuk chocoladetaart voor mijn verjaardag. Zat gelijk vol en hoefde ook geen avondeten meer. De hele avond door ben ik getrakteerd op gratis drank. Iets mindere van dit was dat ik rond 1 uur pas in mijn bed lag en om 3 uur richting het vliegveld moest zodat ik om 5 uur mijn vlucht naar Sydney kon halen. Met een half bezopen kop heb ik dus door de hele vlucht heen geslapen. Niet erg, aangezien ik niet een grote fan ben van vliegen.

Bij thuiskomst bleek mijn roommate mijn kamer te hebben versierd met ballonnen (foto’s). Ook waren er allerlei verjaardagskaarten binnen gekomen. Erg lief. In de middag zijn we richting de supermarkt gegaan om ingrediënten te halen voor quiche. En een groot bak ijs mocht niet missen, plus een aantal glazen wijn. Voor zover mogelijk een prima verjaardag gehad.

Een lange blog dit keer. Aankomende vrijdag ga ik de Harbour Bridge beklimmen. Ik heb ook nog in de planning om naar het Opera House te gaan en misschien nog op en neer naar Canberra omdat je dat voor 40 dollar met de bus kan doen. Tot de volgende keer weer!

________________________________________________________________________

Didn’t write for a quite some time now. This was because I just got back from Springbreak. The 21st of September I went to the aquarium. This was amazing. I stayed there for around 3 hours and there was a lot to see. A lot of different kind of fishes, lobsters, sharks, stingrays and even seacows. Even Nemo and Dorry were present (pictures). The week after I went through the schooldays which were really boring. I was done with it. I wanted to go on springbreak!

Thursday I finally was able to leave. Straight after Uni I went to the airport. Since I only had one bag I could check in the automatic way. But at the check in I saw a lot of people with just hand luggage. In doubt I went into line. It took one hour before I actually got at the counter. Ofcourse again a Chinese person who didn’t speak English and who took 20 minutes at the counter and didn’t understand anything from what was said. *deep sigh*. When I finally arrived at the counter I instant could go to the customs. My bag got picked out of the rest. Turned out that in Australia you need to unpack your shampoo, toothpaste and all that shit and that you can’t leave it in your bag (didn’t know that). Sucky because I took out all my electronics and all the other crap that I have to get out of my bag, even my jewelry and belt, but it didn’t help. After the customs I straight went to the gate, where I waited for my airplane. It was an only one hour flight to Brisbane. Here I had to wait until 12 o clock (my flight arrived at 23.15) for the small bus which brought me to my hostel. All together I arrived at 1.30 in the morning. I was sharing a room with 5 other girls. But since it was 1.30 allready, everyone was asleep. I had to find my bed in the dark (ofcourse I was sleeping on the high bed) and get dressed in pajamas. That second part I refused to do, since I was too tired anyway. But it turned out that one of the girls was snoring like crazy. I think I had like 2 hours of sleep that night. Not a very good start of my vacation.

Day 1 – Zoo & Rainbow Beach

Today we got picked up at the station of Brisbane for the first day of the trip. In the bus I instant saw that it was mainly American people that tagged along. And it also got clear what kind of trip this was going to be: drink a lot of alcohol and party a lot. First we went to the zoo of Steve Irwin. Here my dream became truth: holding a koala and get a picture of it (pictures). Super! We stayed here for around 3 hours so I walked around a bit and went to a crocodileshow. Sadly we didn’t have so much time, because later on it turned out that I missed half of the zoo. After the zoo we went to a ‘bottleshop’. Everyone took cheap alcohol and went back to the bus. Then hell broke lose. Halfway the trip the Americans started to hold wine showers at the back of the bus: people getting showered in three different sorts of wine and then try to drink as much as you can. I was totally shocked. After a shocking ride we got at the first hostel at Rainbow Beach. Nearby there was an amazing and big sand flee (pictures) with an amazing view. Lovely to stay here for a while. In the evening we had a welcome party. 2 hours of free sangria. I guess I don’t have to explain where this free alcohol lead to. We ended up in the bed around 3 o clock.

Day 2 – Fraser Island.

Today we went to Fraser Island with big busses (pictures). This is an island with sweet water lakes and a lot of wild dogs. At the end of the day we sadly only saw one of them. Everywhere were signs with ‘always close the gates, be dingo safe’. Halfway the trip our bus got stuck in the sand and we had to push it forwards with 20 girls. Ye sure… After 5 minutes some other bus came to pull us out. After hanging around for a while at one of the lakes we had a barbecue. After that we went back to the land. On our way there we also stopped for a bit at the beach. There was a lot of wind, so the waves were really big (pictures). When we got back we had to get ready for a bustrip of 12 hours.

Day 3 – Airlie Beach & Whitsundays

The trip was insane. In the other bus people already slept at 12 o clock. In our bus ofcourse not. They kept partying until 4 in the morning. Very nice when you try to catch some sleep. Around 8 in the morning we arrived in Airlie Beach. We had to wait here for the other bus since they were delayed. We had to gather up in front of a hostel, where everyone was told to get a small bag and put clothes for 3 days. The big bags couldn’t be taken because the boats were too small. Everyone started to repack, except me. Because I already was traffeling around with a small bag. Everything was put in the speedboats. From Airlie Beach we went to South Molle Beach where we would stay for the incoming 3 days. An upgraded kind of hostel with a white beach and blue water and a lovely pool. When we dumped our stuff on the beach we went to a snorkel spot. Sadly I forgot to tell that I need my glasses to see anything. So in the end I saw some blurry fishies only. After that we went to Whitehaven Beach. This was an amazing beach which comes straight from a postcard. We stayed here for most of the day. You could walk all the way up and have an amazing view over the Whitsundays (pictures). Back on the beach people started to do (ofcourse) alcohol games. And we had an amazing lunch. After being here for the entire day, we went back to the hostel. When I came back it turned out that I totally burned my shoulders and face. Factor 50, ye sure. With 3 layers of Aloe Vera I went to dinner. After that there was a party, but i personally didn’t feel much for going there since i was still tired of the bus trip. Also I think it is a waste of throwing all my money into alcohol, so I stayed at our room and went to bed early.

Day 4 – Chillin’

When we woke up it turned out that one of my roommates were so drunk from last night that she thought her bag was a trashcan and she threw up in it. Lovely. The result was that all her clothes were full of puke and that she had to lend clothes from someone else. Me and the other roommates laughed our asses off. Today we stayed at the island and there was a lot to do. Also a hike over the island. This looked interesting, so I tagged along. At some point we were standing at the highest point of the island (pictures). From here you could also see at what beach we stayed. A lovely view. The rest of the day I stayed at the pool, IN the shadows, since I was burned like crazy already. In the evening there was again a party, this time a plastic party. At the reception you could get plastic bags and then you should do something creative with this. Since two of my roommates still had a hangover of the evening before, they stayed at home. This gave me a legal reason to stayed home too and read a book in my bed. Nothing bad about that.

Day 5 – Sailing

Today we left the island and we stayed the entire day on a boat. We sailed to a new snorkel part. This time we had to wear a Stingersuit. In the group before us, the day before us, they went into the water without those suits and one of the people got stung by one of the most deadly jellyfishes of the world. They are as small as your finger and impossible to see. The guy got into a shock and had a cardiac arrest. He had to be brought to the hospital. Normally those jellyfishes come out at November to December, but turns out that one got lost. After hearing this, I stayed at the boat. Apart from the fact that I was still totally burned and that moving on its own already hurted a lot. Later the day we went to land again to get our bags and get to the next stop: Mission Beach. Around 1 in the evening we arrived here. This was a resort. Amazing beds (pictures). I had the kingsize bed. It was insanely hot in the room so we wanted to put the airco on. When one of the girls turned it on, some things dropped out of it. First we thought it were leaves, until they started to move around. It turned out to be big cockroaches. Screaming like crazy we jumped on the bed. The guys in the room next to us got to our room and asked what is wrong. They managed to grab all of them and put them out of our room (or simply crush them). Luckly we got into our lovely beds afterwards. The morning after we had to get up early.

Day 6 – Wild water rafting

Today we went to the Tullyriver for wild water rafting. While rafting I kept my shirt on and I putted sunprotection on my arms, face and legs. Sadly I forgot my upper legs. The next part of my body that got sunburned. Typical. Rafting itself was amazing. Almost drowned because our boat collapsed and we didn’t think it would happen. A guy dropped on top of me and I couldn’t get away from him. At least I got my 2 liters of water inside my body today. Also got dragged over a few stones under the boat and almost lost my glasses. But the rest of the day went perfect. The less funny part of today is that there was a fly plague. And not normal flys, but those that sting you. While rafting and lunch everyone was running around like idiots to get away from them. The best solution was to get inside the water, because then they couldn’t get to you. That’s exactly what I did: I went into the water with my lunch. At the end of the day we went to Cairns, where we ate at some Mexican. In the evening we had a party, but again I stayed at home. Burned shoulders and legs is already painful enough while just laying in bed.

Day 7 – Skydiving & Bungeejumping

Today I had to get up at 6.30. I went for skydiving. Ofcourse I was super nervous. At getting inside the plane i was already nervous, but when we got closer to the 14000 feet, i even got more nervous. Me and my instructor were next to the door, which meant that we were going first. When the door opened my heart almost stopped beating. It only got worse when I had to put my legs over the edge. But as soon as you get in that plane it is ‘no mercy’ and ‘no way back’. When I got into the free fall it was amazing. The adrenaline rush was epic. After a minute of free fall the parachuted opened and I enjoyed the view on Great Barrier Reef, rainforest, mountains and the rest of environment for 5 minutes. I am insanely happy that I did it. At 3 o clock we had to gather up for Bungeejumping. This didn’t turn out to go as skydiving. I wasn’t allowed to keep my glasses on. When i was standing on the edge i started to hyperventilate and almost fainted of pressure. So I didn’t do it. I can jump from an airplane on 14000 feet height, but I can’t bungeejump from 50 meters. Turns out there is a big difference between those two things. At skydiving you literally get pushed out of the plane. At bungeejumping you have to push yourself. The mental edge is way bigger on bungeejumping. The boundary for me is set: Zitah ain’t gonna bungeejumping ever again. Today, for a change, there was no party, since we had to get up early the day after to get to Great Barrier Reef.

Day 8 – Great Barrier Reef

Today we went to the Great Barrier Reef. Again I putted sunprotection everywhere. Shoulders, back, legs, even my feet for snorkeling. But you know what… You can burn your butt. Sadly I couldn’t tag along on scubadiving because I have some soft form of astma. Not that I was really disappointed, because I already tried once to dive (in a pool in France) and that didn’t went so well. So today I went for a snorkel only with a underwater camera. And even with only snorkeling I saw everything: turtles, sharks and tons of different fishes and lovely coral (pictures). At the end of the day I couldn’t sit on my ass anymore and the lower part of my back also was burned. Try to get out of your bed with that. Not a nice feeling, I can tell. In the evening we went to five different clubs and in every club you got a free shot of alcohol. In every club they were also holding contests for free alcohol (creative). Since it was almost my birthday, I was obliged to take part of the first contest. Very embarrassing. I got called on the stage and 4 guys were asked to join me. Those 4 guys had to have condoms. I already got nervous when that was asked. Another 3 girls joined us on stage. The guys had to sit on chairs and they had to hold a pump. they had to put the condom around the pump and had to lay the pump on their lap. The lady had to sit on their lap and had to blow up the condom with… Yes… Going up and down. I instant started to laugh my ass off. I will spare you and not tell the other contests. At the end of the night I crashed in my bed where I slept nicely.

Day 9 – Beach & Rainforest

Today we had time to sleep. In the afternoon we had to gather up in front of the hostel to go to a beach and afterwards to a rainforest. For me they could have skipped the beach and instant went to the forest. The forest was way more beautiful and then we actually would have time to walk around. Now we just had one and a half hour to hang around. The rest of the day we did not do anything. In the evening we had a goodbye party. Here my guides gave me a huge piece of chocolate cake. My stomach was filled instant and didn’t have to eat anymore. The whole eve they people gave me free alcohol. The more shitty part about this is that I was in my bed around 1 and around 3 I had to get up again to get to the airport to catch my flight which was leaving at 5 in the morning. With a wasted head I went to the airport and slept through the entire flight. This wasn’t so bad, because I am not a big fan of flying.

When I got home it turned out that my roommate cheered up our room with balloons (pictures). Also some birthdaycards arrived. Very sweet. In the afternoon we went to the supermarket to get all the ingredients for a quiche. Ofcourse a big box of icecream couldn’t be missed, plus some nice amount of glasses of wine. As far as possible i had a good birthday.

A big blog this time. Incomming Friday i am going to climb the Harbour Bridge. I also want to visit the Opera House and maybe go to Canberra since you can do that for 40 dollars with the bus. See ya next time!

  • 09 Oktober 2013 - 09:26

    Anita:

    Hoi Zitah,

    Wat een marathon aan aktiviteiten!!! Jij hebt voor de rest van je leven alles gehad.

    Een megavakantie kan je wel zeggen. Dapper hoor dat je zoveel mogelijk uitprobeerd. En ja, dan kom je tot grenzen, goed toch?

    Op je verjaardag aan je gedacht! Wat aardig van je roommate om je kamer te versieren!!

    Liefs Anita

  • 09 Oktober 2013 - 09:27

    Zitah De Groot:

    Je komt inderdaad je grenzen tegen.. En goed ook..

    En nog bedankt voor het berichtje op mijn blog. En er was inderdaad aan me gedacht, heel lief.

    Kus Zitah.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Zitah

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 14984

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 02 Januari 2015

Berkeley Internship

10 Juli 2013 - 16 December 2013

Australië

Landen bezocht: