Lord of the Rings - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Zitah Groot - WaarBenJij.nu Lord of the Rings - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Zitah Groot - WaarBenJij.nu

Lord of the Rings

Door: Zitah

Blijf op de hoogte en volg Zitah

04 December 2013 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

De 25ste van November ben ik op de Edoras tour geweest. Het weer was vreselijk. We hebben de hele dag regen gehad, maar dat mocht de pret niet drukken. In de ochtend werd ik opgepikt door de tourguide en er waren nog tien andere mensen die op de tour gingen. Vanaf Christchurch gingen we op weg richting de outback. Naarmate we dichter bij Mount Sunday kwamen, de berg waar ze Edoras hebben opgenomen, hoe slechter het weer werd. Zodra we er aankwamen miezerde het een beetje, maar toch besloten de meeste van ons om toch de klim te maken naar de top van de berg. Zodra we op de top kwamen begon het alleen maar harder te regenen. Nadat we onze foto’s hadden gemaakt, met het zwaard van Aragorn, het zwaard van Theoden of de bijl van Gimli gingen we weer naar beneden. Volledig doorweekt kwamen we bij de auto aan. Er zat geen verwarming in de auto dus was er ook niet echt de mogelijkheid om op te warmen. Bij terugkomst in het hotel heb ik bijna een uur onder de douche gestaan om weer op te warmen. Als avondeten had ik nog een deel van de lunch over van die dag.

De 26ste moest ik vroeg op. Ik moest jammer genoeg het mooie hotel verlaten. Om 7 uur werd ik opgepikt door een tourbus die me vandaag naar Queenstown zou brengen. Dit deden we via de toeristische route. We kwamen langs allerlei meren waar we van alles over te horen kregen. Opnieuw was de guide/chauffeur ontzettend spraakzaam en heeft hij de hele weg naar Queenstown lopen praten. Het weer was nog steeds niet erg best. Na een aantal uren rijden kwamen we aan bij Mount Cook. Dit is de hoogste berg van Australasia. Jammer genoeg hing de bewolking zo laag dat er maar weinig van de berg te zien was. Maar de rest van de omgeving was ook super mooi, dus alsnog van het uitzicht genoten. Op de weg naar Queenstown hadden we ook nog een stop bij een fruitstal die 365 dagen per jaar open is. Allemaal vers fruit en handgemaakt ijs. Hier heb ik een ijsje genomen met vers fruit. Erg lekker. Ook heb ik een zakje rozijnen met een yoghurt laagje er omheen meegenomen. Benieuwd hoe lang die het vol gaan houden. Ongeveer een half uur voordat we in Queenstown aankwamen begon het weer beter te worden. De bewolking verdween en de zon kwam tevoorschijn. In Queenstown was het weer dan ook niet erg slecht. We kwamen best laat aan, dus ben ik maar gelijk in bed gaan liggen. Ik had uitgebreid geluncht bij Mount Cook, dus avondeten was niet echt meer nodig.

De 27ste had ik een trip rondom de omgeving van Queenstown die naar allerlei stukken land ging waar ze scenes uit de Lord of the Rings hebben opgenomen. Verrassend genoeg was ik de enige die met de guide meeging vandaag, dus had ik mijn persoonlijke privé tour. Niet slecht. Ongeveer na een uur rondrijden kwam mijn guide er achter dat de dag erna ik naar een paar stukken ging waar zij ook van plan was naar toe te gaan, dus maakte we er een andere tour van en gingen we wat dichterbij de daadwerkelijke scenes in plaats van alles op een afstand te zien. Zo heb ik gelegen op de plek waar Frodo en Sam lagen toen ze de zuiderlingen ontdekte die overvallen werden door Faramir en zijn groep. Ik heb gezien waar ze Isengard hebben opgenomen en een stuk van de Hobbit II die nog uit moet komen. Ook heb ik het stuk bos gezien en er rond gelopen waar Boromir werd doodgeschoten door de Uruk-Hai’s. De lunch was opnieuw zo groot dat ik de rest meekreeg en dat weer als avondeten kon opeten. Na de lunch gingen we weer terug richting Queenstown waar we eerst nog allerlei wapens en andere uitrusting op gingen halen. Vervolgens naar een afgelegen plekje gereden waar alle wapens werden uitgestald. Mezelf als dwerg verkleed, met Legolas zijn wapens op de foto’s geweest en als Aragorn rond gelopen. Magnifiek. Heb me rot gelachen. Daarnaast hadden ze ook een paar officiële scripts in hun bezit, welke ik door heb mogen kijken en waaruit ik mijn favoriete stukken heb mogen fotograferen. Super cool. In de vroege avond werd ik weer terug gebracht naar mijn hotel. Een erg geslaagde dag.

De 28ste heb ik dus de andere kant van Queenstown gedaan waar ze bepaalde scenes van Lord of the Rings hebben opgenomen. Zo heb ik op de berg gestaan welke ze hebben gebruikt voor de Misty Mountains. Vanaf dat punt had je ook uitzicht op de kleinere berg waar ze de scenes hebben opgenomen die de vluchtelingen laat zien die van Edoras naar Helmsdeep lopen. Ook is daar het gevecht tussen de Wargs en de Rohan riders gemaakt en daar is ook Aragorn over de rand geslingerd met de Warg. Vervolgens reden we naar een rivier waar ze de pilaren van de Argonath hadden neergezet uit de eerste film. De pilaren van de koningen. Het bleek dat deze maar 2 en halve meter hoog waren. Na dit stuk gezien te hebben reden we door naar Arrowtown. Dit is een stadje wat vroeger ontzettend druk was door alle goudzoekers, maar toen al het goud op was werd het een spookstad. Nu is het weer een goed bezet stadje net buiten Queenstown. Hier zijn we off road gegaan en door de rivier heen naar een rustig stukje land gereden waar we naar goud hebben opgezocht (en ook daadwerkelijk gevonden hebben, niet erg groot). Op de terugweg gingen we via de Ford of Bruinen. Dit is het stuk waar Arwen met Frodo de rivier overgaat en hem in veiligheid brengt van de ringgeesten. Met schoenen en sokken ben ik in de rivier gaan staan en op de foto gegaan. Moest toch even! Onze laatste stoppunt was op een berg genaamd Skippers Canyon. Erg mooi uitzicht over de hele vallei en ook over de bergen waar ze dus die andere scenes op hebben genomen. Hierna heb ik mezelf laten afzetten in het centrum van Queenstown zodat ik nog even zelf rond kon lopen en op jacht kon gaan naar souvenirs. Als ik terugkom na mijn Lord of the Rings tour heb ik nog een lege dag te vullen in Queenstown, dus ben ook even het informatiecenter ingelopen om te kijken wat er zoal te doen is. Blijkt dat alles rondom Queenstown ontzettend duur is om te doen. Er is ook een soort van kleine dierentuin, dus misschien doe ik dat wel, als het weer goed blijft.

De 29ste moest ik alles weer inpakken en gingen we op weg naar Te Anau. Dit is een rivier verder naar beneden. Rond 10 uur werd ik hier afgezet in mijn hotel. Gelukkig was mijn kamer al klaar, dus kon ik al inchecken al mijn spullen kwijt in mijn kamer. Om 11 uur werd ik opgehaald voor een jet boet maatschappij om de Upper Waiau River op te gaan richting Lake Manapouri. Dit stuk van de rivier is gebruikt voor verschillende stukken in de Lord of the Rings films. In de eerste film zie je de River Anduin waar ze met de elvenboten overheen varen als ze Lothlorien hebben verlaten. Deze rivier waar we naar toegingen was dus voor dat stuk gebruikt. De guide vertelde dat ze ongeveer 3 maanden hier hebben gezeten om te filmen, en er al met al 1 minuut en 10 seconden in de film verschijnt. Dat het zolang duurde kwam door de weersomstandigheden die elke keer niet goed genoeg waren. Op Lake Manapouri had je een ontzettend mooi uitzicht, ook al miezerde het. Het is gekozen tot het mooiste meer van Nieuw Zeeland. Prima te begrijpen want er staan nergens huizen rondom het meer, alleen maar natuur. Prachtige omgeving. Na hier even rond gedobberd te hebben weer opwaarts de rivier gegaan en afgezet in het stadje Te Anau. Nu begon het pas echt te regenen. Blijkt dat er een kleine bioscoop in het stadje, of naja, dorpje, is, waar je een film kan zien over de omgeving in dit stuk van Nieuw Zeeland. Ontzettend mooie film om te zien. Ook nog even de supermarkt ingedoken voor echt backpackers eten: noodles en koekies zodat ik niet verhonger als ik eenmaal op mezelf aangewezen ben en niet meer op de tour ben (dat is alweer over 2 dagen). Nog even souvenirs gekocht en vervolgens richting hotel gegaan omdat het nu echt hard begon te regenen.

De 30ste ben ik opgepikt vanaf het hotel en toen afgeleverd aan de andere kant van het stadje Te Anau om daar weer met een grotere bus richting Milford Sound te gaan. Dit is één van de mooiste delen van Nieuw Zeeland. Op de weg daar naar toe nog een paar keer gestopt op mooie plekken: één keer op een veld en één keer bij de ‘Mirror lakes’ waar de bergen weerspiegelen in het water. Je zag op de heenweg ook goed hoe gewelddadig de natuur kan zijn. De weg naar Milford Sound is ook gelijk één van de gevaarlijkste wegen in Nieuw Zeeland vanwege sneeuw wat naar beneden glijdt in de lente. Het is niet alleen sneeuw die naar beneden glijdt, maar ook gigantische stukken rots, soms wel 2 ton zwaar. Op een gegeven moment was er een stuk ingestort en dit was boven op de weg gekomen. Het was zoveel werk om dit te verschuiven dat ze er een nieuwe weg omheen hebben gebouwd. Op deze weg is ook gelijk de enige tunnel die door de bergen heengaat. In de rest van Nieuw Zeeland zijn alle wegen er omheen gebouwd. Deze tunnel bestaat maar uit één baan dus moeten de twee kanten op elkaar wachten. Toen we in Milford Sound aankwamen was het weer ontzettend slecht. Toch ben ik bovenop het dek gaan staan. Naarmate we dichter kwamen bij de Tasmaanse zee werd het weer beter. Ontzettend mooie omgeving. Zodra we omkeerde zag je ook dat al het slechte weer in de bergen bleef hangen, maar toch was het beter weer op het moment dat we terugvaarde. Nog even onder een waterval gestaan (de hoogste van 85 meter hoog). Om vervolgens weer richting wal te gaan. Hier stapte we terug in de bus en toen begon de lange terugreis naar Queenstown. Het grappige aan de reis was dat we alle weersomstandigheden hebben gehad in één dag: zon, regen, sneeuw en hagel. Het weer in Nieuw Zeeland is ontzettend veranderlijk.

1 december was mijn eerste dag zonder de tour. Vanaf nu moet ik het allemaal zelf doen. In de ochtend ben ik bij het hotel uitgecheckt en richting het hostel gegaan waar ik nu voor twee dagen zit. Ik heb mijn eigen huisje met drie bedden. Het is nog steeds wel een hokje. Ik werd ook gelijk al geconfronteerd met mijn grote angst: een spin. Met brute kracht, en mijn schoen, heb ik dan toch nu mijn eerste spin vermoord. Trots! Vandaag ben ik naar het Kiwi – Birdlife park gegaan. Dat is een klein park met allerlei vogels die uit Nieuw Zeeland komen. Ik heb de kiwi gezien, de Kea, de New Zealand Falcon, the Yellow Crowned Parakeet en de New Zealand Pigeon en nog veel meer andere vogels. De kiwi is toch wel een ontzettend schattige vogel. Ook heb ik de Tuatara gezien. Dit beest stamt uit de tijd van de dinosaurussen en kunnen gemiddeld 200 jaar worden. Het is ook het enige beest wat een derde oog heeft wat goed ontwikkeld is. Nadat ik door het park had gestruind weer richting hostel gegaan waar ik mijn foto’s heb lopen uitzoeken en mijn blog heb geschreven omdat ik overmorgen in een bus zit waar ze Wifi aanbieden. Hopelijk werkt het ook, want dan kan ik weer even al mijn spullen op facebook en mijn blog gooien.

2 december heb ik lekker uitgeslapen. In de middag ben ik gaan paardrijden. Jawel, Zitah op een paard. En natuurlijk had ik het raarste paard van de gehele groep. Ten eerste had het een vreselijke separatie angst stoornis. We liepen in een rij en mijn paard zat elke keer bovenop de kont van mijn voorganger. Ten tweede had het een voorkeur voor twee prik bosjes op het parcours dat we liepen. Daar moest de hele rij achter mij even stoppen zodat mijn paard even zijn buik kon kriebelen bij het bosje. Maf beest. Zijn naam was Pippin, vernoemd naar de hobbit uit de Lord of the Rings trilogie. In de groep liepen ook paarden mee die daadwerkelijk mee hadden gedaan als paarden bij de ruiters van Rohan. Van die ruiters was 75% vrouw, die kunnen nu eenmaal beter rijden. Het parcours bracht ons door de bossen van Lothlorien van de vrouwe Galadriel, bij Isengard en het bos van Fanghorn en door een vallei die in de tweede film van de Hobbit wordt gebruikt. Ook gingen we door het bos heen waar Boromir werd neergeschoten door de Uruk-Hai (dit keer het echte bos en niet een ander bos wat er op leek). In totaal twee uur gereden. Erg leuk om te doen, ook al zit ik nooit op een paard. Je krijgt er wel een stijve kont van. Zal morgen wel spierpijn hebben.

3 december zou ik richting Fox Glacier gaan. Om 7 uur stond ik netjes klaar bij de ophaalplek met nog 10 anderen. Om half 8 was de bus er nog niet, om 8 uur niet, om half 9 niet. Toen gingen we bij de informatie center vragen of zij ze konden bellen. Maar ze bleken een policy te hebben die er uit bestond NIET naar Nakedbus (de maatschappij) te bellen omdat het 4 dollar per minuut kostte… Lekker weer. We hebben ze toch zover gekregen om te bellen en de vrouw zou terugbellen. Een uur later hadden we nog niks gehoord. Wij weer naar binnen. Opnieuw de mensen van de informatie center zover gekregen te bellen. Dit keer zouden ze ECHT terugbellen. Een half uur later bleken ze inderdaad teruggebeld te hebben. De bus voor die dag was gecanceled. Of je geld terug, of de dag erna in de bus. Gaat je schema. Ik heb aan de telefoon gezegd dat ik de dag erna wilde. En heb toen gelijk naar de Fox Glacier Guided Walks gebeld om mijn trip voor de 4de af te zeggen, omdat mijn bus dus gecanceled was. Hopelijk is er de 5de nog plek.

Vandaag dan toch eindelijk in de bus naar Fox Glacier (weer een half uur te laat). Van de 10 mensen waren er nog maar 3 over. De rest had besloten een andere route te kiezen of gewoon in Queenstown te blijven. Wij waren ook gelijk de enige 3 die naar de Glacier gingen. Rustige bus dus. De trip naar Fox Glacier was, zoals elke keer in Nieuw Zeeland, prachtig. In het dorpje Fox Glacier aangekomen ben ik door de chauffeur van de bus nog even naar mijn accommodatie gebracht (dit was dan wel weer tof) en waar ik nu aangeland ben. Gelukkig had de Fox Glacier Guided Walks nog één plek over voor de 5de, dus dit ga ik morgen doen. Ben erg benieuwd, aangezien de trip 7 uur duurt.

Tot snel!

_________________________________________________________________

The 25th of November I went on the Edoras tour. The weather was horrible. We had rain the entire day, but this could not kill the mood. In the evening I got picked up by the tourguide and there were 10 other people who went on the tour. From Christchurch we went into the outback. The closer we got to Mount Sunday, the mountain where they build up Edoras, the more bad the weather got. When we arrived it was slightly raining, but most of us decided to climb the mountain anyway. When we reached the top it only started to rain harder. After we took our pictures, with the sword of Aragorn, the sword of Theoden or the axe of Gimli we went down again. Fully soaked we reached the car. There was no heater in the car so we didn’t really had the opportunity to get warm and dry up again. When I got back at my hotel I stood under the shower for almost an hour to warm up again. As dinner I had leftovers of the lunch of that day.

The 26sth I had to get up early. Sadly I had to leave the beautiful hotel. At 7 in the morning I got picked up by the tourbus which would bring me to Queenstown that day. We did this by taking the tourism route. We passed a lot of lakes and got a lot of information about them. Again we had a guide/driver which was very talkative and talked the entire day until we arrived in Queenstown. The weather still was not the best. After several hours drive we arrived at Mount Cook. This is the highest mountain of Australiasia. Sadly the clouds were so low that you didn’t see a lot of the mountain. But the rest of the environment was beautiful, so I still managed to enjoy it. At the road to Queenstown we also stopped at some small shop where they sold fresh fruit 365 days a year. Fresh fruit and handmade ice cream everywhere. I took some icecream with fresh fruit. Very tasty. I also took a small bag of raisins with a layer of yoghurt. Wondering how long those will last. Around 30 minutes before Queenstown the weather started to get better. The clouds disappeared and the sun came through. At Queenstown the weather wasn’t bad at all. We arrived pretty late, so I instant went to bed. I had a big lunch at Mount Cook, so dinner wasn’t really necessary anymore.

The 27th I went on a trip around Queenstown which went to all kind of parts where they taped scenes of Lord of the Rings. Surprisingly I was the only one who tagged along with the guide, so I had my personally private tour. Not bad. After driving around for one hour my guide figured out that the day after I would go to a lot of parts she would have got me to too. So she made up her own tour and we got to the actual scenes and managed to get them, instead of looking at them from a large distance. I managed to lay down where Frodo and Sam laid down when they saw the southern people heading for Mordor when Faramir and his crew catches them. I saw where they taped the scenes for Isengard and a part where they taped parts for the Hobbit II, which still has to get in cinema. Also I saw the forrest where Boromir got killed by the Uruk-Hai’s. The lunch again was so big that the rest was put in box which I got to eat for dinner too. After the lunch we went back to Queenstown where we picked up a lot of weapons and other things that were from the movie. After that we found ourselves a silent spot and all the weapons were taken out and shown. Dressed myself up as dwarf, took pictures with the weapons of Legolas and ran around as Aragorn. Magnificent. Laughed my ass off. They also had the official scripts of all three movies. I was allowed to look into them and I photographed my favorite parts. Super cool. In the early evening the guide dropped me off at my hotel. A very good day.

The 28th I went to the other side of Queenstown where they filmed other scenes of Lord of the Rings. I walked around on the mountain where they taped the Misty Mountains. From that point you also had a full view on a smaller mountain where they taped scenes of the people who fled from Edoras to Helmsdeep. This is also where they did the fight between the Wargs and the Rohan riders and where Aragorn made a drop over the edge with the Warg. After that we drove to the river where they placed the pillars of Argonath from the first movie. The pillars of the kings. It turned out that the pillars were only 2 and a half meter tall. After seeing this part, we went to Arrowtown. This town used to be full of people because of the gold they found near that place, but when the gold was gone it turned into a ghost town. Nowadays it’s a good town again just outside Queenstown. Here we went off road into the river and we went to a silent part next to the river where we started to search for some gold (and actually find some of it also, but not too much). On the back road we went through the Ford of Bruinen. This is the part where Arwen crosses the river with Frodo to get him save from the ringwraths. With shoes and socks on I stood in the river to get a picture. Had to do this! Our last stopping point was at the mountain just before Skippers Canyon. A beautiful view on the valley and other mountains where scenes were taped. After this I got myself dropped off in the center of Queenstown so I could walk around myself a bit and get some souvenirs. When I get back of my Lord of the Rings tour I have one more day to fill in Queenstown, so I also walked to the information centre to see what you can do around Queenstown. Turns out that everything you can do around Queenstown is really expensive. There is some sort of small zoo near, so I guess that I will do that when I get back, if the weather stays this good.

The 29th I had to pack up all my stuff again to head to Te Anau. This is a river a bit more down from Queenstown. Around 10 o clock I was dropped off at my hotel. Luckily my room was already ready, so I managed to check in and put all my stuff in my room. At 11 I got picked up by a jet boat company to get on the Upper Waiau River and then through to Lake Manapouri. This part of the river is used for different scenes in the Lord of the Rings movie. In the first movie you see the River Anduin and which they cross with their elfish boats when they leave Lothlorien. This river was used for that part. The guide told us that they took 3 months to film here, and that it only is used in 1 minute and 10 seconds of the movie. It took so long because of the weather conditions which were not good enough every time they wanted to tape. At the Lake Manapouri you had a beautiful view, even though it rained a bit. It is chosen as most beautiful lake of New Zealand. I totally understand this because nowhere are houses build around the lake, just the nature. Beautiful environment. After being around here for a while we went up the river again and got back to the town Te Anau. Then it really started to rain. It turned out there was a small cinema in the town where you could see a movie about the environment of this part of New Zealand. A beautiful movie. Also went to the supermarket for real backpacker food: noodles and cookies so I won’t starve when I have to start trafelling on my own (which is in 2 days). Bought some souvenirs and then returned to the hotel because it really started to rain hard.

The 30th I got picked up from the hotel and got off again at the other side of the town Te Anau and get on a bigger bus to get t Milford Sound. This is one of the most beautiful parts of New Zealand. On the way there we stopped a few times on beautiful spots: one time at a field and one time at ‘Mirror lakes’ where you can see the mountains be reflected in the water. On the road to Milford Sound it also got clear how hostile nature can be. The road to Milford Sound is also one of the most dangerous roads of New Zealand because of the snow that comes down in spring. It is not only the snow that comes down but also big pieces of rock, sometimes weighting more than 200.000 kilo. At some point a lot of rocks came down and ended up on the road. It was so much work to move those rocks away from the road that they built a new piece of road around it. On this road you also have the only tunnel that goes through the mountains. In the rest of New Zealand all the roads are built around them. This tunnel is only one way road, so the two roads have to wait for each other. When we arrived in Milford Sound the weather was really bad. This didn’t stop me from standing on top of the ship outside. When we came closer to the Tasmanian Sea the weather got better. Insanely nice environment. When we turned around you could see how the clouds and bad weather was stuck behind the mountains, but still it was better weather when we made our way back. Also stood under a waterfall (the highest of all of them, 85 meters high). And then went back to where we started. Here we got back in the bus and then the long way back to Queenstown started. The funny part of this trip was that we saw all the kind of weather on one day: sun, rain, snow and hail. The weather in New Zealand changes per minute.

1 December was my first day without being on the tour. From now on I had to do it on my own. In the morning I checked out at the hotel and went to the hostel where I will be sleeping for 2 days. I got my own small house with 3 beds. It’s still a small box. I also got confronted with my biggest fear: a spider. With all my power, and my shoe, I killed my first spider. Proud! Today I went to the Kiwi – Birdlife Park. This is a small park where they have all kind of native birds from New Zealand. I saw the Kiwi, the Kea, the New Zealand Falcon the Yellow Crowned Parakeet and the New Zealand Pigeon and lots of more birds. The Kiwi is a really cute bird. I also saw the Tuatara. This animal comes from the time of dinosaurs and they can get to the average age of 200. It is also the only animal which has a well developed third eye. After I walked through the park I went back to the hostel and started to go through my pictures and wrote my blog because the day after tomorrow I will be in a bus where they have free Wifi. Hopefully it works, because then I can put all my stuff on facebook and on my blog.

The second of december I slept until 10 o ‘clock. In the afternoon I went for a horseride. Yes, Zitah on a horse. And ofcourse I had the most awkward horse of the entire group. First of all it had a severe separation anxiety disorder. We were walking in a row and my horse was always on top of the ass of the horse in front of me. Second, it had some favorite bushes on the road we took. Then the entire row behind me had to stop so my horse could rub his belly over the bush. Awkward animal. His name was Pippin, named after the hobbit from the Lord of the Rings trilogy. In the group there were also horses which really played a part in the movie as the horses of the riders of Rohan. From those riders 75% were female, because they were better in horse riding. The tour brought us through the forest of Lothlorien of lady Galadriel, at Isengard and the forest of Fanghorn and through the valley that is used in the second movie of the Hobbit. We also went through the forest were Boromir was killed by the Uruk-Hai (this time the real forest and not a forest that looked like it). In total we had a two hour drive. Very nice to do this, even though I barely drive any horse. Your butt starts to hurt after a while though. Probably will have pain in my muscles tomorrow.

The 3rd of December I would head towards Fox Glacier. At 7 o clock I arrived at the pick up spot with 20 other people. At 7.30 the bus still did not come, at 8 neither, nor at 8.30. Then we went to the information centre to ask if they could call the company. But they had a strict no-call policy for the Nakedbus (the company), because this cost 4 dollar per minute… Nice… We persuaded them to call anyway (because with our own cell phones we could not call, because it was a local number and local numbers can only be called with local numbers too) and the woman of Nakedbus would call back. One hour later they still didn’t call back. We went back to the centre. Again we convinced them to call. This time she would REALLY call back. 30 minutes later she indeed called back. The bus for today was canceled. Either get a refund, or get rescheduled for the bus tomorrow. There goes your schedule. I told on the phone that I wanted to bus tomorrow. And then I called Fox Glacier Guided Walks to cancel my trip for the 4th, since my bus got canceled. Hopefully they still have space the 5th.

Today I finally got on that bloody bus to Fox Glacier (again 30 minutes too late). From the 10 people there were only 3 left. The others decided to take some other route or stayed in Queenstown. We also were the only 3 that were picked up and went to the Glacier. Quiet bus. The trip to Fox Glacier was, as usual in New Zealand, beautiful. When arrived in the town Fox Glacier the driver brought me to the place where I stay for the incoming 2 nights (that was nice, because the walk there was pretty long). Luckly the Fox Glacier Guided Walks had one spot left for the walk tomorrow. Very curious for that walk since it is 7 hours!

See ya soon!

  • 04 December 2013 - 17:30

    Margo:

    jé Zitah, wat heb je ontzettend veel gedaan en gezien, zoveel indrukken!
    nog veel plezier die laatste paar dagen!

  • 05 December 2013 - 08:53

    Ellen:

    Hoi Moppie
    Twee angsten overwonnen binnen een week. Spinnen en paarden. Wie had dat gedacht
    Wat ontzettend leuk dat je dit hebt gedaan.
    Nog heel veel plezier komende week
    We kijken wel uit naar je thuiskomst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Zitah

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 14986

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 02 Januari 2015

Berkeley Internship

10 Juli 2013 - 16 December 2013

Australië

Landen bezocht: