Last Australian Blog - Reisverslag uit Sydney, Australië van Zitah Groot - WaarBenJij.nu Last Australian Blog - Reisverslag uit Sydney, Australië van Zitah Groot - WaarBenJij.nu

Last Australian Blog

Door: Zitah

Blijf op de hoogte en volg Zitah

19 November 2013 | Australië, Sydney

Nu dan echt de laatste blog vanuit Australië. In de afgelopen twee weken lopen bikkelen voor mijn tentamens, die beter gingen dan verwacht. Hopelijk is dat af te zien uit de resultaten. Langzaamaan alles aan het inpakken en net de laatste was gedraaid zodat ik morgen alles fris kan inpakken.

Vandaag toch nog even naar buiten geweest om de laatste dingen te doen die ik wilde doen. Namelijk: naar het Opera House en naar de overkant van de brug lopen. Het regent hier nu al bijna twee weken achter elkaar (ja van bosbranden naar overstromingen en hagelstormen met hagel zo groot als tennisballen). Vandaag begon ook donker, maar door de dag heen klaarde het op en werd het nog ontzettend warm. In de ochtend in het Opera House geweest, wat erg leuk was. Jammer genoeg mochten we geen foto’s maken in de theaters, maar in de foyers en om het gebouw heen was het wel toegestaan. We kregen een koptelefoon op ons hoofd en werden begeleid door een man (met veel humor). Erg genoten van de rondleiding, welke een half uur uitliep. Had de hele dag de tijd dus vond het niet erg.

Na de rondleiding door het Opera House richting Sydney Harbour Bridge gegaan. Ik had van de Bridge Climb nog een tegoed bon om ook één van de pilaren van de brug te beklimmen, dus dat heb ik vandaag gedaan. Prachtig uitzicht over de brug, de skyline en het Opera House. Hier een tijdje rondgehangen en ook allerlei informatie gelezen over hoe de brug werd gebouwd. Bij mijn foto’s zit ook een foto van hoe druk het was op de opening (vreselijk). Na de pilaar te hebben beklommen ben ik naar de andere kant gelopen. De brug is 1200 meter lang dus duurde nog een tijdje voor je aan de overkant was. Was het wel waard want vanuit daar kon je de brug, het Opera House en de skyline op één foto zetten. Ben blij dat ik dit vandaag toch nog op mijn laatste dag Sydney heb gedaan.

Na aan de noord kant van Sydney te hebben rondgehangen weer terug gegaan via de brug en richting mijn kamer gegaan. Het weer was nu zo mooi dat ik gelijk mijn was als een gek gedraaid heb en heb opgehangen voordat de regen weer losbarst (al mag die van mij wel weg blijven). Het weer in Nieuw Zeeland is iets beter dan hier: 20 graden en een wolkje en zonnetje. Hopelijk blijft het zulk weer mijn hele trip, dan kom ik uiterst vrolijk terug.

Nog drie en een halve week en dan ben ik alweer thuis. Geen idee hoeveel toegang ik heb in Nieuw Zeeland tot het internet, maar zal proberen de blog nu en dan bij te werken. Zo niet, dan schrijf ik thuis wel 5 blogs achter elkaar!

Tot Gauw.

_________________________________________________________________

Now really the final blog from Australian ground. In the past weeks I was fighting with my books for my exams, which went better than I thought. Hopefully this will be shown in the results. Slowly packing my things and doing the last washing so that I can put everything fresh and clean in my bag.

Today I went out anyway to do the last things that I wanted to do here in Sydney. Which were: going to the Opera House and cross the bridge by foot. It’s raining here now for almost two weeks (yes from bush fires to flood and hailstorms with hail as big as tennis balls). Today also started off with dark clouds, but through the day the sky became blue and sunny. In the morning I went to the Opera house, which was really nice. Sadly we couldn’t make pictures inside the theaters, but in the foyers and around the building it was allowed. The guide gave us headphones and guided us around (with a lot of humor). Enjoyed the tour a lot, which took 30 minutes longer than expected. Had the entire day so I didn’t mind.

After the tour through the Opera House I went to the Sydney Harbour Bridge. I had some coupon from when I climbed the bridge, which gave me free entry to go to the look out in one of the Pylons of the bridge. Amazing view on the bridge, skyline and Opera House. Stayed here for a while and looked into all the information they gave about the bridge (how it got build and so on). One of my pictures shows how much people came when the bridge got opened (horrible). After visiting that pylon I crossed the bridge by foot. The bridge is 1200 meter long so it took a while before I reached the other side. Was worth it because from there you could see the bridge, Opera House and skyline together and put them all together on the same pictures. Happy that I did this today on the last day that I am really in Sydney.

After hanging around on the northern shore of Sydney, I went back over the bridge and back to my room. The weather was so nice that I instant did my wash and putted all my clothes to dry before it starts raining again (though from me this rain can stay away). The weather in New Zealand is a bit better then here: 20 degrees and sunny/cloudy. Hopefully the weather stays like this, then I will be returning in a very happy state.

Three and a bit weeks left before I return to home again. No idea when I can enter some internet when I am in New Zealand, but I’ll try to keep up the blogs. If not, then I will write down 5 blogs when I am home with all the stories (doubt this will happen).

Till soon!

  • 19 November 2013 - 07:53

    Anita:

    Hoi,

    De laatste alweer?

    Kom je half december thuis? Tjee, at vliegt de tijd!

    Wel fijn als je weer thuis bent hoor. Tot op het laatst blijf je je tijd goed volmaken hè?

    Mooie foto's trouwens.

    Ik zie je al snel in Nederland weer!!!

    groetjes

  • 19 November 2013 - 07:55

    Zitah De Groot:

    Jup vanaf nu gaan de blogs uit Nieuw Zeeland komen als het goed is.
    Kom de 17de aan om 6 uur 's ochtends in Nederland =) .
    En ja probeer zoveel mogelijk te doen, want denk niet dat ik snel terug zal komen in Australie of in Nieuw Zeeland dus moet alle tijd gebruiken die er is!

  • 19 November 2013 - 17:20

    Margo:

    jeetje, wat is het toch snel gegaan, geniet lekker van je tijd in Nieuw Zeeland, je hebt het verdiend!

  • 20 November 2013 - 12:28

    Ellen:

    Hoi Moppie
    Nu het laatste stuk van je avontuur waar je je al maanden op verheugd. Goed dat je het doet en heel veel plezier hoor.
    Mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Zitah

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 14984

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 02 Januari 2015

Berkeley Internship

10 Juli 2013 - 16 December 2013

Australië

Landen bezocht: